Thursday, December 13, 2007

Gammalt hat rostar aldrig

Igår kom det en trevlig kille och knackade på dörren. Han var precis så som en skolad hantverkare/vaktmästare ska vara. Artig och diskret. Han blev direkt en såpass naturlig del av min lägenhet att jag i lugn och ro kunde fortsätta att måla mina naglar, i färgen "fever pink", utan att känna mig störd medans han fixade mina element. Men det var något, som jag först inte kunde sätta fingret på, som var otroligt störandes med hans uppsyn. Nu kom jag på vad det var. Han liknade Billy Cambell från Melrose Place. Fi fan vad jag avskyr Billy-typen. Dessvärre är typen relativt vanlig. Ofta är han mellan 20-35 år, och ibland kan han vara förklädd med ett par rektangelformade glasögonbågar från Blic, eller kanske en slarvigt virad halsduk från något så rätt som Sonia Rykiel. Men mig lurar han inte..en Billy är alltid en Billy.
Och när vi ändå är inne på Melrose..stackars Alison som alltid såg ut att ha leukemi.

2 comments:

Anonymous said...

"Ofta är han mellan 20 och 35"

- Det var ju en väldig precis beskrivning. Kanske därför jag fick visa leg på Inkonst sist. :D

Hydrabase said...

Som jag skrev.."Dessvärre är typen relativt vanlig."
Men du behöver nog inte oroa dig för att vakten trodde att du var en Billy...Om jag inte misstar mig så är du väll mer en scarf-typen?! ;)