Sunday, April 8, 2007

Faith Hope and Charity

Ikväll har jag lyssnat på P3 Tro och byggt naglarna, de är ju ändå påsk. Skoja bara, jag skulle aldrig bygga mina naglar. Men, P3 Tro...ja, herregud, varför så präktigt och platt? Det handlade om kyrkan och andliga ledares makt. Galet tråkigt och allt var förutsägbart. De pausade med musik som inte skulle uppröra sina lyssnare. Timbuktus "Karmakontot" sen Lasse Lind (som låter som 2000-talets Jacob Hellman) med “Varje litet steg” och så fortsatte det. Varför inte visa att ni har lite humor, P3? Ni kunde ju spelat den vackra och softa W.A.S.P.-covern/tolkningen "I Wanna Be Somebody" med Hellsongs. Eller så kunde ni krämat på och kört något med DiLeva. Jag gav er en chans.

2 comments:

Mangobruden said...

Haha,

tänkte neej när du skrev om det där nagelbyggandet. Du verkar inte vara den nagelbyggande sorten. Det verkar finnas två kategorier av kvinnor, de som bygger och de som inte bygger. Personligen trivs jag med ickebyggarna.

Det slår aldrig fel.
Generalisera mera.

Hydrabase said...

:)
Det som nog är minst lockande med byggda naglar är att de just är byggda, tjockt byggda. De blir som smutsiga klor när tanken nog är att det ska vara glammigt och fresh.