Wednesday, April 4, 2007

-Timber!

När första chocken lagt sig över furuinvasionen på Möllevångstorget hände det något som fick mig att börja skratta rakt ut, helt okontrollerat, och nästan cykla omkull. Jag cyklade förbi Restaurang Möllan.
Om förra året var mångkulturåret 2006, så måste detta måste vara Summer Camp-Styleåret 2007. Och om ni tyckte det var vulgärt och okänsligt med all furu på torget, så kommer ni uppleva hårdporr och våld på Restaurang Möllan. Stället håller på att bygga en mur/staket av stockar och tjocka höga stubbar med barken kvar. Ni läste rätt. Hade jag inte blivit så chockad och överaskad som jag blev, hade jag tagit en bild och lagt upp. Jag fasar för hur det kommer att se ut när det är färdigbyggt. Men eftersom jag är en god Malmöbo så ska jag inte sätta eld på stubbarna. Istället tänkte jag inom kort möta det farliga med att klä mig som en skogshuggare alternativt scout och dricka mig onykter på öl ur ölsejdel innanför stubbarna. Ses vi där?

4 comments:

Anonymous said...

Jag e på!
Önskar att de hade lite torkat alligator meat till oss att att snacksa på till ölen!

G J

Anonymous said...

själv tyckte jag det såg ut som en dekor tagen ur pirates of the caribbean men kruttunnor lite här och var. ses där med träben och papegoja!
/o

Anonymous said...

jag började tokskratta jag också när jag cyklade förbi. förra årets thailand-bambu följs upp tunnor och skogshuggar-känsla.

ett litet tag såg det faktiskt kontinentalt ut. ja, det var ordet.

EvaMarie said...

ha ha det ser fan helt jävla sjukt ut!!
men de förnyar sig och det är fint, funderar redan på vad nästa års tema blir, kanske pool och parasolldrinkar? jag kommer lätt, i flanell och med yxa, tänker satsa på den innersta stolpen, hugga ut en uggla och sen hänga vid den som hon den där knäppa tanten i twinpeaks med sin träbit, typ