Monday, November 12, 2007

Versus

Note to myself: Lås dörren!
I natt öppnade tidningsutbäraren dörren och lade tidningen i hallen.
Ok, jag älskar god service, men det var lite i överkant.
Jag har förresten bytt från DN till SvD. Och herregud vad ful SvD är. Det värsta är när de har olika punktstorlekar på orden i vissa rubriker för att skapa "spänning". Hej mediagymnasiet. Men på plussidan ligger helt klart att SvD är betydligt mindre osäker än DN, inte lika ängsliga i sitt val av medarbetare. Och så gillar jag var de väljer att lägga de olika repotagen och artiklarna, mycket trevlig läsning näringslivsdelen.
Saknar dock DNs kontaktannonser. Jag tror fortfarande att en vacker dag är det någon som kommer att efterlysa mig där.

5 comments:

salvada kant said...

Hydra, du har väl sett den där NY-efterlysningen? Nåt sånt eller mer trad?

Hydrabase said...

Oh! Jag har missat! Tell me 'bout den efterlysningen!

salvada kant said...

Här:
http://www.expressen.se/nyheter/
1.921334/han-ritade-sin-karlek

och

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/
artikel_577697.svd

Skrev om det igår, om alternativ!

Hydrabase said...

Aha! Tack!
Njae, jag vet inte vad jag förväntar mig. Det är väll lite det som är spänningen.
Men jag undanbeder efterlysningar i stil med " Våra blickar möttes i rulltrappan på triangelns köpcenter. Du åkte upp jag ner."
(triangeln är typ som ringen?!)
Och by the way, vad likt killen hade illustrerat av tjejen han fick en crush på! Bra jobbat.

salvada kant said...

Jag håller tummarna!