Wednesday, January 24, 2007

All night long


Jag fick precis ett sms som påminde mig om vad jag gjorde i går natt. Nej, jag var inte full. Tyvärr inte. Kollade på film igår ganska sent, och när filmen var slut var jag seg och fastnade framför tv:n. Zappade lite och där var det, Nattöppet på 4:an. Så enormt obehagligt, och ändå är jag en sucker som fastnar. "Programledaren" pratade så fort hon kunde om absolut ingenting. Som om hon skulle dö om hon slutade prata. Dessutom kasade hennes bh-band ner hela tiden. "Tävlingen" gick ut på att man skulle pricka in ett ord på fyra bokstäver som hade temat mode. En tant ringde in och gissade på kepa. Hon trodde nog att hon var slug där. Jag trodde på byxa, och jag trodde så starkt att jag sms:ade in hela fyra gånger. Hur fan kunde jag? Det kostade mig en stöl. Men det är såklart inte pengarna som svider, nej, det som svider är att jag satt där kl tre på natten och tittade på Nattöppet. Ännu en gång; hur kunde jag?! Jag gick till och med så långt att jag planerade att OM de skulle ringa upp just mig från programmet, så skulle jag inte säga mitt riktiga namn, utan mitt mellannamn. Och kanske förställa rösten lite. Utifall att någon jag kände också skulle se programmet. Efter varje sms fick man ett tillbaka, jag fick bara tre tillbaka, det fjärde kom lagom till frukosten. "Välkommen till nattöppet. Ditt sms är motttaget. Blir detta draget ringer vi upp dig inom kort på detta nummer. Lycka till, TV4."
Behöver jag tillägga att de inte ringde? Rätt ord var förresten body.

1 comment:

EvaMarie said...

body?
ha ha ha!
vad läskigt, jag menar rätt body på rätt brud med ironiskt stora glasögon som dansar till elektro kan ju vara fantastiskt, men alltså nattöppet på fyran och body ger mig helt andra associationer och jag gillar inte vad jag ser i min hjärnas mörka åttiotalsvrår...