Monday, January 22, 2007

Put your hands up for Detroit...eller kanske inte

Hon hette Anna, tror jag, och hon berättade att hon var frilansskribent. Hon ringde för att fråga mig om The Rumble. Enda problemet var att sist jag var på Rumble spelades det Baile Funk. Med andra ord var det en stund sedan jag var där. Funderade lite på varför hon ska skriva en artikel om klubben. Om det är för den blivit utnämnd till årets klubb 2006 i Rodeo, eller om det är Mr Sweet Fred himself som lagt ut jobbet. Jag tror på det sista, men hoppas på det första.
Vid närmare eftertanke kommer jag på att jag var där en gång nu i höstas också, tror det kan ha varit när Diplo och Scottie B spelade. Mitt tydligaste minne från den kvällen är att det spelades en fruktansvärt tragisk remix på Cotton-Eyed Joe. ...
Jag hade ju kunnat vara lustig och svarat på frilansskribentens frågor, skojat om hur det är supandet och knulladet som drar folk eller kommenterat den obligatoriska cowboyscarfen. Men det lät som Anna var en bra tjej så jag höll mig i skinnet.

No comments: