Wednesday, August 8, 2007

A Non Smoking Generation

Jag blir så irriterad när fok frågar hurvida man röker eller ej, och när jag svarar nej, så blir deras svar tillbaka: "Vad duktigt du är".
Loosers. Jävla töntar. Berömma någon för att man saknar deras dassiga vana. Det är väll ändå att lägga sig på en riktigt låg nivå.
För övrigt hade jag gärna rökt om det hade varit fresh, jag inte hade luktat fimp efteråt och man hade blivit snyggare av det. Bryr mig inte så mycket om att jag hade kunnat köpa ett Marabou frukt och mandel om dagen istället för ett paket cigaretter.

4 comments:

E said...

Alltså, utan vidare jämförelser är det väl ändå lite fattigt att ställa en Frukt & Mandel mot ett pack cigg?

Hydrabase said...

Jomen kanske. Men som sagt, jag röker ju inte. Och så har jag nog något minne av någon slags uträkning i hemkunskapsboken i skolan där det var en tabell som visade vad roligt man kunde haft för pengarna man rökt upp.

Anonymous said...

Jag läste "Marlboro Frukt och Mandel". Om det fanns hade jag mer än feströkt.

Och medhåll om det märkliga i att dela ut beröm för att folk inte röker. Som om det vore en vana mänskligheten naturligt graviterar mot.

Alberts Prosaiska said...

Varför inte pröva att röka cigarr eller pipa? Luktar inte lika dassigt som ciggfimpar.