Monday, January 7, 2008

Frottera händerna under Luftströmmen

I sedvanlig ordning inleds året med ett besök på Slagthuset. Och naturligtvis bar jag 10 cm klack trots att jag vrickade högerfoten på en isglasserad gata tidigare under dagen. Klackarna fixade jag med bravur.
Själva prisutdelningen var roligare än någonsin, om man bortser från att jag nog hade festens största hår och hydda placerad rakt framför mig. Det blev ju inte bättre av att killen som såg ut att vara Moodymans oklippta kusin från landet envisades med att ställa sig upp och applådera i tid och otid. Detta resulterade i att jag hängde över den främmande tjejen till höger om mig, under hela utdelningen, det var ok förutom att hon bar "Cheap and Chic by Moschino"...den som har en flaska som ser ut som Popeys fjälla Olivia.
Tja, annars då? Jag stirrade mig blind på instruktionstexten på handtorkarna på toaletten. Det kanske ger en hint om hur party jag var kvällen till ära.
Själva festen var rolig och snurrig. Traditionsenligt hade Nöjesguiden fått spons av glasåtervinningen som hade strött ut glaskross över alla golv. Charmy!

No comments: