Wednesday, January 16, 2008

Hang louse!

Var på Clas Ohlson igår och letade efter lite tekniska saker. Av någon outgrundlig anledning fastnade jag framför en hylla med lusbekämpningsmedel. Blev lite fascinerad av hela lusgrejen. Det känns så medeltid, old school och Grey Garden på en och samma gång med löss. Det bästa på hyllan var att det fanns en elektrisk luskam. Älskar kombinationen av att något så omodernt som löss kombineras med dagens teknink. Jaja..vad jag egentligen skulle säga var att när jag stod och lusläste (sorry kunde inte låta bli) på förpackningen till den elektriska luskammen som lovade säker utrotning av både löss och gnetter så dyker såklart en lagom ytligt bekant upp. Jag orkade inte ens förklara att jag inte hade löss. Stod bara där med avlusningsapparaten. Väntar på att snacket ska gå nu.

No comments: