Thursday, February 14, 2008

Det är icke tanken som räknas

Möttes av en lapp i morse.."kommer snart..ska bara fixa en sak".
Trodde naturligtvis det var en alla hjärtans dag-överraskning i görningen. Men icke, han var typ och drack en kaffe.
Likadant var det när jag fyllde år sist, när jag bjöd in folk till ett extremt opretto födelsedagsmys på kvarterets sylta fick jag sms efter sms som deklarerade "kan tyvärr inte komma". Och genast började jag fantisera om hur alla istället höll på att organisera en bombastisk överraskningsfest till min ära. Övade till och med lite på att spela förvånad och överraskad. (Sådär lagom förvånad, med inslag av en kärleksfylld ömhet för mina vänner, absolut inte sådär hysteriskt tackyglad och förvånade som de blir i Extreme Home Makeover.) Dessvärre har mina övningar ännu inte varit till någon större användning.

No comments: