Monday, February 4, 2008

Vi kan möta våren ihop!

Jag har dumpat SvD och möts sedan några dagar tillbaka istället av en slarvigt slängd DN när jag öppnar dörren på morgonen.
Först nu inser jag hur mycket jag saknat kontaktannonserna. Vad tycker ni om den här?:

"Du kraftfulle man i vit Mercedes i Sthlm. Jag vill träffa dig igen. Denna gång med mera tid för våra kärleksfulla ord. (166249) T"

Den här var också riktigt fin, lite som att skriva "Du hungriga man i kön på McDonalds":

"Du stressade kvinna på Centralen någon gång i september. Du på väg någonstans. Jag i jacka och jeans. Hör av dig! (165771) T"

För övrigt vill jag bara säga att det inte är ok att benämna sig själv som småbusig.

2 comments:

Anonymous said...

De i lokaltidningarna brukar också vara fina. Minns särskilt en i Mitt i Huddinge där någon skrev att han "som intresse skulle vilja ha en liten hund". Tror jag vidarebefordrade den till Salvada som publicerade på sin blogg, men jag kan inte hitta den nu.

Och "småbusig" är ju lika yucky som "skinn på näsan" och "glimten i ögat".

Hydrabase said...

Haha! "liten hund"..gulligt! Och i Huddinge.