Thursday, February 21, 2008

Half Döf

Som resten av Malmö är jag grymt förkyld just nu. Och det är väll sånt man får ta, om det bara inte hade varit så att jag har fått ett grymt lock för vänster öra. Jag har alltså blivit tillfälligt (hoppas jag) halvdöv. Att vara döv..jag skulle beskriva det som extremely annoying.
Efter ett hett tips besökte jag "Medicinkvinnan" på Södra Förstadsgatan där det tydligen skulle finnas något som hette Polysan.
Alltså, jag vill så gärna älska allt naturligt stuff som kan ersätta apotekets syntetsortiment..men...snälla rara..måste allt vara så jävla fult? Förpackningarna, lokalerna och de anställdas frisyrer. Det konstigaste var dock armaturen hos Medicinkvinnan. 70-tals lysrör som får skräckbelysningen på Myrorna att kännas exklusiv och behaglig. Deras produkter blir inte mer trovärdiga av att allt är estetiskt stötande, tvärtom. Och bra ljus..är inte det en grundsten i fint välmående?! Det borde väll med Medicinkvinnan om någon ha koll på.

No comments: