Thursday, February 22, 2007

-Det måste vara en MS-20:a...jag känner igen filtret.

Herregud vad jag älskar inslagen i Ström där syntharna Jesper Ödemark och Andreas Hörlén ska gissa vilken synth eller maskin som vissa ljud kommer ifrån. Andreas Tilliander spelar upp ljud för killarna, program efter program. Det är så roligt att jag aldrig mer ska söka humor i uppdiktad form. Allt är perfekt, deras röster (Jespers röst är outstanding), tonfall och hur de minsann ska fixa biffen. Men det allra bästa är nog hur de disikerar och benämner ljuden. "Spelas ljudet torrt nu?" "Vi kan ju utesluta vridreglage" "Eftersom vi redan averkat MC-202:an är det inte så många fler kvar som har slide" Och så fortsätter de i evigheter. Älskar folk med intresse!

3 comments:

Anonymous said...

Jäklar... vågar jag titulera mig "nätkändis" nu också? :-o

(Jesper - som precis fick länken av en kompis... bättre sent än aldrig!)

Hydrabase said...

:) jamen det tycker jag allt!
Du..gud vad jag saknar Ström!!

Anonymous said...

Med lite tur blir det väl fler program till våren... Jag har faktiskt lite dålig koll. Men jag skickade precis blogglänken till Andreas så nu har båda nördarna njutit av inlägget. :)