Sunday, February 18, 2007

Nosejob

Igår jobbade jag på mitt extraknäck. Det är ett servicejobb som ofta går ut på att jag ska berätta för folk vad som var trendigt för ett år sedan i tidningen Hennes. Men jag ska inte klaga, jag tycker det är smärtfritt och arbetspassen är korta. Eller som jag säger till min chef: "-Jag gillar att komma ut o träffa en massa människor, kul med lite action" Och jag måste medge att jag kan vara ganska vass på mitt extrajobb, med inlevelse tar jag mig an kundernas problem. Jag ler mina charmigaste leenden, pratar med min lenaste och seriösaste röst och möter folk med ögon som säger "Hej, vad trevligt att just DU kom på besök".
Likadant var det igår, jag charmade byxorna av mina kunder. När det var dags att gå hem ser jag mig i speglen på personaltoaletten...och då ser jag att jag har en gigantisk kråka i näsan. Och jag inser att jag förmodligen har haft det hela dagen. Så om vi ska ta det kortfattat har jag flörtat med folk under en hel dag med en stor buse i näsan. Härligt.(Bild Häpna, hapna.com)

No comments: