Tuesday, February 20, 2007

Meathooker

Det är år 2007 och jag är snart 30. Och lite för ofta är det folk som lägger sig i att jag äter kött. Jag är så trött på typer som har åsikter om att andra äter kött så jag har lust att flytta till Höllviken. Trött på att det finns vegetarianer och veganer som inte låter mig njuta av kött ifred. Hur vågar ni lägga er i? Tappar matlusten av er. Har en sån lust att börja föreläsa för er om vikten av god hållning (fysiskt) eller tex 8 timmars sömn. Men jag låter bli, för det vore oartigt och störigt. Står det förresten i vegobiblen att man ska försöka frälsa sina medmänniskor?! Vet ni "hälsosamma" veggohuven hur mycket skit det är i tex frityroljan på falafel nr 1? ...inte fresh baby. Eller i buljong...jag säger bara glutamat. Jag är så glad att tiden då jag delade mikrovågsugn med vegetarianer är förbi. De tittade så snett (de gånger de inte sa något) på min matlåda att man skulle kunna tro att det var deras katter jag lagat kalops på. Att micron var full av grå gegga (överkokt couscous med något i?!) var något jag tydligen skulle tycka var folkhögskolemysigt. Och nu när jag ändå är upprörd och drar många över en kam: det är så jäkla typiskt att Morrissey är vegetarian.

10 comments:

Anonymous said...

Ooooh om blickar kunde döda. På Skurups folhögskola var det i nästan sjävförsvar som jag tog selleribiffen i stället för köttgrytan. Håller med: Låt oss vara.

Anonymous said...

Löjligt. Sluta ta åt dig istället.

Anonymous said...

håller med. precis som alla idioter som har åsikter om att jag slår mina barn. det har folk gjort i alla tider och ingen jävel ska lägga sig i hur vi gör i vår familj.

höllviken rulez!

TEKLANITA said...

Åhh, du skriver så bra, jag som är en gammal övervintrad halv veg håller med om varenda litet ord du skriver.
Framförallt det med falafel och glutamatbiten som är för mig helt oförstålig. Undrar just hur mycket härdat vegitabiliskt fett alla veganer klämmer i sig per dag! Urr!!
Så bra du är!!

Anonymous said...

jag kan hålla med. är själv vegetarian men försöker att inte trycka på det på någon annan. men jag blir precis lika arg när folk som äter kött ifrågasätter mitt val.

Hydrabase said...

Tack för allt stöd, jag var visst inte ensam! :)
/Er Hydrabase

Helt Anonym said...

Är det inte så att dina belackare har segrat när du tappar matlusten?

Anonymous said...

"Har en sån lust att börja föreläsa för er om vikten av god hållning (fysiskt) eller tex 8 timmars sömn. Men jag låter bli, för det vore oartigt och störigt".

- Jag är också trött på alla som försöker föreläsa för mig om god, regelbunden kost och gått leverne. ;)

Anonymous said...

Det gäller åt båda hållen, bara folk helt utan stil och klass tar sig rätten att kommentera vad andra äter. Själv är jag som vegetarian heligt trött på de puckon som ALLTID måste säga "ja jag äter kött, haha" och sen lite nedlåtande fråga ut mig om hur och vad jag äter. Allvarligt, ge upp. Jag struntar i vad andra käkar så låt mig vara ifred med mitt.

Anonymous said...

Tråkigt att höra att du inte har något hjärta. Tycker verkligen synd om dina husdjur om du har några, du skulle lika gärna kunna äta upp dem.