Tuesday, May 29, 2007

Shy Guy (I don't want no shy guy, I just want a fly guy)

Kom att tänka på en kille jag en gång halvt dejtade. Och hur sjukt det var att han hade som vana att parkera sin cykel runt hörnet där jag bodde. Först tänkte jag inte på det, men sen förstod jag att det var för han inte ville att "folk" skulle förstå att han var hemma hos mig. Hans cykel var typ blå och helt identitetslös. Visst, det är cool att vilja ligga lågt med vilka/vem man träffar, men vad fan trodde han? Att han var Donald Trump? Att alla i Malmö vet hur hans random cykel ser ut? Kan ju tilläggas att han förmodligen varken skämdes, var gift, efterlyst av Leif GW Persson eller att han var med i The Cardigans. Det är tyvärr inte ett dugg charmigt när folk tar sig själva på för stort allvar på det sättet. Som vanligt tyckte jag att hans uppförande var så vrickat att jag inte förmådde mig att prata med honom. Jag slutade släppa in honom när han ringde på porttelefonen istället.

1 comment:

Anonymous said...

Haha! Jag har själv ställt cykeln så en gång (också utan att skämmas eller vara gift) och det kan faktiskt rekommenderas!

Att smyga är kul även om (eller eftersom) du inte gör något dumt eller hemligt egentligen, utan bara leker.

Sen blev det förstås svårt att förklara parkeringen för tjejen (hon upptäckte den såklart direkt). Men hon nixade mig iaf inte i porttelefonen :P