Thursday, July 26, 2007

Basnoter

Min parfym är den godaste jag vet. Slutar den tillverkas så vet jag fan inte vad jag ska göra. Den luktar lite som att någon har spillt lite fatöl över varm hud. Och det luktar godare än ni tror. Kanske därför killar brukar säga att jag luktar gott? Jag luktar bärs och det gillar boysen! Har haft samma parfym länge nu. För att beskriva hur länge kan jag avsöja att parfymen före min nuvarande var Samba, den blå. Samba Samba Samba, vilka minnen! Ibland när jag är på Åhléns kan jag inte låta bli att lukta på den bara för att få känna känslan hur det var att gå på teenydisco, och hur Johan S och jag dansade tryckare till Shakespear's Sisters "Stay". När jag känner Samba är jag där på en tiondels sekund igen. Vilka är kidsen som köper Samba idag? Den måste vara den mest ocoola parfymen? Hade jag varit 15 idag hade jag nog köpt..typ någon retlig antidoft från Comme des Garcons. Eller så hade jag varit lillgammal och köpt något gurkaktigt och mesigt som Elisabeth Ardens Green Tea. Skäms när jag tänker på mig själv som teenager.

1 comment:

Anonymous said...

vilken doft är doften? är det nån kenzo perhaps? fast nej den bara smakar utspilld öl. ;] nej jag har minsann ingen susning.