Tuesday, July 10, 2007

Dr Feelgood

Jag har en stund undrat över vad som döljer sig bakom reklamen i Mitti parfym & kosmetiks skylt. Smiley, happy therapy står det på stora vita skyltar med svart helvetica, allt illustreras med en klassisk acidsmiley. Och så är det lite flaskor i samma stil med en liknande pip som det brukar sitta på flaskorna som innehåller gift mot obehaglig ohyra. Jag tycker detta verkade VÄLDIGT intressant. Det verkade vara något man skulle spruta på sig. Som doftterapi, fast hardcore.
När jag väl lyckades passa deras nordiska öppetider passade jag på att fråga. Blev väldigt besviken när draken bakom kassan avfärdade Smiley happy therapy som en parfym..som man kanske blev lite glad av. Hon sa något om "välbefinnande". Men jag ville ändå prova. Bad till och med om ett extra sprut på handleden. Luktade som en ganska ordinär ungdomsparfym tror jag. Men det som faktiskt är intressant är att jag var mycket lycklig resten av dagen och kvällen. Vet inte vad jag ska tro. Och jag vet inte om jag skulle kunna uthärda doften dagligen. Den skulle säkert inte funka i längden. Jag skulle kanske bli imun och när jag väl slutar punda Smiley happy therapy blir jag istället gravt deprimerad och olycklig.
Hmm, och sen kanske det var så att jag var lycklig och harmonisk häromdagen för att jag var mysbakis,ledig och det var sol. På deras hemsida står det att läsa att detta är världens första antidepressiva parfym. Och jag vet inte vad jag ska tro. Det enda jag är säker på är att jag tycker tjejen på deras hemsida ser tveksamt sund ut.

No comments: