Monday, July 30, 2007

Halvlek

Utvärdering av några av Sommarpratarna i P1.

Camilla Läckberg:
Helt ok! Lite söt ostadig röst, förklarade mest hur hårt hon jobbat. Dock lite deppig, men vem är inte det.
Rigmor Gustavsson:
Jag stängde av direkt när hon inledde med "-Jag hade kunnat presentera mig som jazzsångerska, men jag vill presentera mig som människa" Hennes röst var kristen och jag kunde höra hennes korvläppar. Usch. Jag som hade hoppats på lite sköna anekdoter om rökiga jazzklubbar, förstod direkt att det inte skulle bli något med det.
Magdalena Graaf:
Perfekt, hon var precis som jag önskat. Hon var som en svennesmart bullmamma från valfri större småstad. Valde precis de låtarna som man kan förvänta sig, typ när hon berättade om hur kämpigt något har varit spelades Survivor med Destiny's Child.
Martin Kellerman:
Han gjorde mig besviken. Seg röst att lyssna på, motsatsen till en röst i natten. Vet inte hur jag ska förklara, men han är killen som surar när andra har roligt. Sen dagen efter inser han hur kiddish han var kvällen före och gör en pricksäker serie av det. Väldigt osexigt. Fast Rocky är guld.
Peter Martinson:
Lyssnade mest för att han var dvärg.(Oj, sa jag det högt?) Kände med honom när han berättade hur han trillande ner i en frysbox på ICA, men inte tillräckligt för att lyssna klart.

Sist av alla pratar Lena Endre. Vad jag längtar!

3 comments:

Anonymous said...

Älskar Lena Endre. Hatar Rocky.

salvada kant said...

Är allvarligt nivåsänkt, har inte fattat att du var tillbaka, blev sååå glad.
http://www.youtube.com/watch?v=Np-bUqP1li0

E said...

Paolo Roberto var också en gäspning. "Det var där och då jag insåg [insert valfri plattityd, missuppfattning, fördom, vanföreställning etc.]" gånger 453.