Thursday, September 13, 2007

Here I Go Again

Ganska ofta börjar jag mitt nya liv. Idag skulle jag göra det på allvar. Jag har till och med köpt en analog väckarklocka. Men jag kunde nog inte valt en sämre dag för vattnet är avstängt i mitt hus mellan 7-12. Behöver jag säga mer? Dagens outfit: Nattsärk i egyptisk bomull (barnstorlek). Gårdagens mascara.
Förresten, en annan sak som faktiskt inte har med ovanstående att göra. Jag har börjat träna. Har haft lite problem med hur jag ska förhålla mig till träningstilen. Hur jag ska klä mig. Sist jag tränade var 1989 och då var det truppgymnastik som gällde.
Jag har illafall kommit fram till att jag ska klä mig som en kvinnlig variant av tidiga Rocky Balboa med inslag av Warren Beatty's karaktär i "Heaven Can Wait". Gråmelerat med svättfläck i v-form på ryggen. Jag ska utstråla fokus.

8 comments:

E said...

Gråmelerat är bra, själv kör jag på den vidriga stilen med bred, något kort och slängig v-ringad vit t-shirt, samt sweatpants som accentuerar min svank. Har funderat på skärmlös keps, men fick ge upp det i sista stund pga bristande incitamentgrund.

Att utstråla fokus är bra, men jag, jag utstrålar våld. VÅLD I OMKLÄDNINGSRUMMET!

salvada kant said...

Det låter urbra, snyggt. Är övertygad om success. Få bisnismännerna att känna sig puny!

salvada kant said...

Och den träningsstilen är the mother of alla täningsstilar, eller hur?
(Och "Heaven can Wait": fick lust att se om.)

Hydrabase said...

Herregud, C, din style..kan vara den värsta. Bra jobbat. Jag var på gränsen att linda mina nävar idag, för en ultimat look, men precis som med din skärmlösa keps..det blir lite lätt ogrundat. Tyvärr.
Trodde mother of träningstilar var den här: http://www.ptc.edu/News/images/News_Images/Leatherhead-Harry%20Koster.jpg

Hydrabase said...

Menade E!

salvada kant said...

Du har nog rätt. Var hittar jag gearet?

Hydrabase said...

Jag skulle rekomendera ebay. Där finns allt!

E said...

Gud, den bilden skickade mig med en gång tillbaks till högstadieångesten: "jaha, nu ska jag bli misshandlad igen!"

Linda dina nävar. Helt meningslöst. Fantastiskt.