Friday, September 14, 2007

Severe Acute Respiratory Syndrome

Gillar egentligen inte uttrycket "det man inte vet har man inte ont av". Men ibland får man minsann vara lite smidig. I synnerhet om man får betalt och jobbar med service. Som när jag flög häromdagen. Det första jag gör är att be en flygvärdinna om en kudde (och en stor flaska vatten). Varpå hon informerar mig om att de inte har några kuddar, bara filtar. Ok, men ge mig en filt då. Jag får en blå trasa och precis när jag är på väg att rulla ihop den och ha som kudde säger flygvärdinnan: -Jag skulle inte rekomendera dig att ha den som kudde. Vi tvättar inte filtarna så ofta. Och anledningen till att vi tog bort kuddarna var risken för sarssmitta.
Sen svimmade jag och vaknade någon annanstans.

4 comments:

salvada kant said...

Hahaha! Det här var det roligaste ever. Och vilken sadistisk liten flygvärdinna. Påminner mig om en grej jag måste skriva om.

Anonymous said...

du e fan mysig

Anonymous said...

Ammen du! *mysigehten* dör av din totala mysigehet!!!

E said...

Vem är tönten?