Thursday, September 20, 2007

Tour de Möllan

Idag fick jag ett brev av en man som heter Rune. Han jobbar på Länsförsäkringar och tycker tydligen att jag har varit lite för löshänt med min cykel. Ok, jag är inne på min tredje cykel på ett år, men sen så stjäls det också ca 140 000 bikes om året i Sverige.
Nu känns det som Rune vill läxa upp mig lite grann. Han har skickat med en kopia av en artikel som var med i DN 2005, den handlar om hur en cykel blir "slaktad". (vad menar han? är detta ett hot?!) Och så har han skickat med en lista med tips hur jag ska förebygga stöld. Vissa textrader tyckte han visst att jag skulle plugga in extra noga, för han har strykt över dem med en neongul penna.
Vad fan vill du Rune?

5 comments:

E said...

Är teckningen Runes tips på hur man återfår en stulen cykel?

Hydrabase said...

Nä, att sätta upp lappar kom jag på själv. Men jag kanske borde skrivit mitt nummer också?!

salvada kant said...

Haha! Älskar.

E said...

Ja, den är verkligen efterbliven!

Hydrabase said...

Takk