Sunday, June 3, 2007

Dirty Diana

Igår natt när jag kom hem visade det sig att varmvattnet var avstängt, men eftersom jag förlitar mig på min omgivning tänkte jag inte så mycket mer på det. Nu har det snart gått ett dygn och fortfarande är vattnet i kranen svinkallt. Bara tanken på att försöka tvätta håret i iskallt vatten får det att isa i tinningarna. Det enda tecknet på att det inte bara är min lägenhet som är utsatt för sabotage är en post-it i trapphuset. På den står det följande: "Varmvattnet är avstängt tills vidare pga läckage". VAD betyder detta?! Vadå tills vidare? En dag? Ett år? Ovissheten får mig att klättra på väggarna. Jag vill ta ett bad nu! Jag riktigt känner hur smutsen på min hud firar och hur allt skabb jag har i håret kliar. Tror inte jag har längtat så här mycket efter en dusch sen Sweden Rock 2002. Fantastisk tajming att jag har brud-vecka just nu också. Jag kommer få den där tampongsjukan det står om i O.B-förpackningarna. Är det någon som läser det här och vet något om hur lång tid sånt här kan ta? (Ja, jag är lika desperat som jag låter) Skräckhistorier undanbedes.

No comments: