Monday, June 4, 2007

MFSB

Nere vid havet idag mötte jag en pappa och hans son som kanske var max 3 år. Pappan till sonen som ville försöka få upp cykellåset på egen hand: "Hur går det för dig?, ja, det kan kärva lite ibland, du vrider åt höger va?"
Så kan man ju inte prata till en liten unge, som om han kan höger och vänster och vad kärva är för något. Och det fick mig att inse vilken typ av mor jag kommer att bli. Jag kommer bli precis likadan. Tror det är den typen som är motsatsen till att ha "bra hand" med barn?! Jag kommer att tro att barnet är vuxet så fort det kan stå. Men naturligtvis kommer jag bli en god mor. Och absolut inte white trash-typen som är bästa kompis med min dotter när hon är 17. Usch, det måste verkligen vara den värsta föräldratypen. "Bästis med barnen"
Jag är alltså inte gravid.

2 comments:

Anonymous said...

Jag tycker dte är ett superbra sätt att prata med sina barn. Att underskatta nån är det värsta man kan göra, sepciellt när man är i ett sånt övertag som man faktiskt är som förälder.
Ja, jag är alltså gravid.

Hydrabase said...

Grattis!
Missförstå mig inte, jag menar inte att babyspråk och klappande på huvudet är ok. Men det kan bli lite stelt när man pratar med någon på tre år som om det vore en kollega.