Tuesday, June 12, 2007

Mixed, not störd

Idag är det blandade känslor. Vi börjar med det dåliga: Jag hatar den jävla gubben på " Vet-ni-klackning!" vid Möllevångstorget. Hatar gubbar som tror att man går på deras hustlande. Råkade gå förbi med ett par röda high-heels som behövde nya stiftlappar. Han säger att det kostar 70 spänn, och när jag frågade om de där för 45 kronor som han så glatt gör reklam för visade det sig att de var metallstift. Är han helt efter? Hej 50-talet. Hej ond rygg och noll stötdämpning. Var har han fått tag i metallstiften? Ukraina? Fick iallafall några plastvarianter för 50 kronor och när jag får tillbaka skorna efter 2 minuter är han helt stolt över att han är så billig och andra minsann tar 75 spänn. Jag borde skrikit åt honom att andra tar 75 spänn för att de gör jobbet bra, och inte som du din jävla gubbe som sätter på för stora stift och snett dessutom. Ska aldrig aldrig mer gå på den lätta. Efter midnatt ska jag gå dit och smeta bajs på hans skyltfönster, med ett par (välklackade) Bruno Magli i marinblått ormskinn på fötterna.
Jag kan förresten varmt rekomendera Ramis Skomakeri på Möllevångsgatan 37, han är bäst och billigast, ska aldrig mer vara honom otrogen!
Ok, det som var bra: sommarens ledord: Levnadsglad! (Kanske inte känns så trovärdigt med tanke på gallan härovan, men jag menar allvar) Livet är så fint, och allt är så lätt när det är så varmt som det är nu. Jag älskar alla som är glada, smarta, lättsamma och njuter loss. Titta på Wham!-videos på Youtube om ni behöver inspiration. Eller så kan ni bara bildgoogla "levnadsglad" så kommer det upp en bild på mig.

2 comments:

Anonymous said...

Tror jag såg dig på green mango idag?

Hydrabase said...

Det tror jag inte du gjorde. Vad är nästa? Att jag hänger i Folkets Park och jonglerar?!