Wednesday, June 20, 2007

Grandma's Hands

Idag har jag ätit grillspett med en massa brudar. Några rökte ROSA Blend, en annan pratade om Dålse Gabbanna. Vet som vanligt inte om jag ska skratta eller gråta. Önskar starkt att jag just nu hade en äldre kulturellt belevrad släkting av kvinnligt kön som bor ensam i en något dammig paradvåning mitt i stan. Hennes sällskap och lägenhet skulle vara som ett hemligt, stilla andningshål där jag kunde komma och dricka te eller något vintage portvin och prata om livet. Hon skulle ge mig goda råd och vara duktig på att se allt jag inte ser. Sen så skulle hon skratta när hon märker att jag censurerar för att jag tror att hon är gammal och inte tål att höra om festande till morgonkvisten, och så skulle hon istället berätta om osannolika fester och klubbar som jag inte trodde existerade för över 60 år sedan. Och om en fördomsfri och modern livsstil som får mig att häpna. Nuförtiden ser hon mest ut som alla andra små söta russin, liten och välklädd.
Så om du är 80+ och känner igen dig i min beskriving var vänlig och maila mig omgående. Jag kan bli barnbarnet du aldrig fick. Min mail: rsotr@hotmail.com

4 comments:

salvada kant said...

Så exakt; drivor med ancient excentriska fabby vänner! Hoppas att du får horder med svar. (Alla egentligen Björn Ranelid eller annan äldre kulturman under pseudonym.)

Hydrabase said...

Oh herregud, Ranelid, jag skulle känna mig så lurad och smutsig. Usch!

salvada kant said...

Ja, men på ett bra sätt.
(Skojar!)

Hydrabase said...

Haha! Kan lova att han typ har någon parfym med läderkaraktär, typ Hermès. Alternativt ingen alls, för att han vill sprida sin naturliga lukt till kvinnorna.