Wednesday, March 28, 2007

And the Beat Goes On

Första gången jag träffade henne var jag 16, och jag förstod inte om hon var 15 eller 30. (30 var väldigt gammalt då)
Hon var ungefär i min ålder men hon var inte som alla andra. På gott och ont. Men vi blev kompisar och kommer nog alltid vara det. En gång ringde hon från Canada och behövde hjälp med något, en annan gång försvann hon på Roskilde med en nyfunnen vän som jag har för mig hette Max. Lera och blöta underkläder var inte min grej så jag drog hem. Tre dagar senare ringer hon från festivalen och frågar var tältet är uppslaget någonstans.
Nu låter det kanske som det är lite obalans i vår relation, men icke. Vi vet var vi har varandra. Nu ringde hon igen, sist vi sågs var nog för ett år sedan. Hon undrade om jag kunde fixa gräs. Det kunde jag inte, men det var trevligt att höra hennes röst.

No comments: