Sunday, March 25, 2007

Say What?

Blev igår bjuden på en brakmiddag på Tempo av två fina vänner. Vi var hysteriskt hungriga när vi kom och kunde inte tänka klart. Ännu mindre betämma vad vi ville äta. Vi lät köket välja mellan olika alternativ åt oss. Det blev riktigt lyckat även om vi blev lite förvirrade över vem som skulle äta vad när maten kom. Efterrätten fick jag i uppdrag att välja, jag tog det som jag tyckte lät godast gånger tre. Något som dock var konstig under kvällen var att mina vänner hade extremt svårt att förstå vad jag sa. De hävdade bestämt att det lät som jag pratade Polska. Vi pratar skånska alla tre så det var inte där felet låg, inte heller var jag berusad. Hursomhelst så slutade det med att de fick försöka läsa på mina läppar i kombination med att jag försökte använda ett ordentligt kroppspråk. Gick hyfsat. Men kul hade vi. Hoppas det inte dröjer allt för länge tills vi ses igen!

No comments: