Friday, March 9, 2007

Eddie oh Eddie!

Varför tycker folk tydligen att det är väldigt roligt när Eddie Murphy spelar mer eller mindre alla rollerna i sina filmer själv? Varför? Snälla jag har verkligen problem med det här. Fick en dålig start på helgen när jag såg i tidningen att nu kommer ännu en film där han har tjockiskostym på. Detta är buskis. Jag tycker nog det här med Eddie är extra jobbigt också för jag var verkligen ett stort fan av "En Prins i New York" , eller "Coming to America" som den egentligen heter. Köpte filmen utomlands när det begav sig och såg den om och om igen. Vilket soundtrack, och vilken kostym!(Samma tjej som gjorde kostymen till "¡Three Amigos!") Helt fantastiskt! Och som bonus var min utländska version ocensurerad..minns att en scen som var bortklippt ur den svenska videoversionen var i början av filmen när två tjänarinnor morgontvättar prinsens penis oralt i hans jacuzzi.

5 comments:

Anonymous said...

Spelar han inte hög roller i Coming to America med? Han o Arsenio delar väl på en hög frisörer eller så?

Hydrabase said...

Jo! Han spelar en massa roller, predikant, gaggig gubbe i frisörsalongen och allt möjligt. Och i den filmen var det kul. Det var ok i EN film, som hade fel poänger än att impa på oss med att "shit, är det där brudiga fläskberget verkligen Eddie?!, wow vad spexigt"

Hydrabase said...

"fler poänger" skulle det vara..

Anonymous said...

Fy fan för Hollywood komik, men Eddie Eddie jaa och komik al la 80 –tal har ju format en till en god människa som actionkomikens faders film, snuten i HW och sen min moral från att varit så gott som helt ovetande om hudfärg mer än eddie och adopterade Mikaela som gick i min paraell klass långt ut på landet med "Coming to America" eller moral??…dock hade jag ju varit på charter på Kreta några gånger…jag kommer väl ihåg prinsens penis med mamma och pappa sittandes, kollande bredvid…sooommmm man önskade sig bort från soffan men också 10 år, och redan stor hjärnkapacitet åt ämnet sex, kvinnor och rocknroll…även om visa delar fick väntas på många år….tack eddie, tack alla manliga äckel kufar som köpte 80tals porrisar och slängde i diket till oss pojkar, tack Carola att du inte frälste mig, tack för att jag fick vara liten på 80 talet och växa upp till eddie kungen….men vem fan är kung nu…avskaffa monarkin era jävlar...ha en fin weekend

Hydrabase said...

Tack anonymus! Ja, det där med porr, både film och tidningar, i dikena...såå sant. Och i buskarna i utkanten av samhället. Bokstavligen.