Sunday, March 4, 2007

Länge leve...

...otippade kvällar! Hade verkligen inga förväntnigar på aftonen. Men det blev en riktig fest med goda snittar och en massa trevliga gamla vänner. Folk dansade ohämmat, och än en gång blev jag påmind om danses helande effekt. Att dansa är som att träna utan att man ens vet att man tränar, hjärnan skapar glädjeämnen och du får igång ditt hjärta.
För ett par år sedan sökte jag till en skola, med ett arbete som handlade om just dans. Med inspiration från Benita Perkins riggade jag musik och placerade ut broschyrer med dansmoves på stan för att få folk att dansa. Och det fungerade! Jag satte mig på avstånd och väntade, och det var faktiskt folk som dansade, mitt på ljusa dagen, i Malmö. Okej, jag kan medge att de personer jag såg inte dansade loss totalt ohämmat som under ett väckelsemöte med MAW, men det hade jag inga förväntningar på heller. Tack och lov kom jag inte in på skolan.

No comments: