Sunday, March 18, 2007

Here I come to save the day!

Min kropp är mitt tempel. Skoja bara, min kropp är mitt disco. Och mitt disco ska vara fresh 'n clean har jag bestämt mig för. (Inslag av skräp är okej om det är roligt skräp.) Igår fick jag tips från en pålitlig och säker källa att de där små shotsen med nyttigheter som just nu verkar vara i ropet verklig ÄR bra. Att det ligger seriös forskning bakom och att det inte är något mesigt reklambluffande. Så jag köpte ett fyrpack med några som hade texten "vetenskapligt bevisat". Väl hemma så upptäkte jag att jag råkat välja någon variant som aktivt ska sänka kolesterolvärdet. Misslyckat. Jag ville ju ha vitaminer och eventuellt lite nyttiga lactobaciller. Så idag har jag varit tillbaka i butiken och köpt både ProViva-shots och några som hette Vie. Jag väntar med spännig på min nya fräscha framtid.

3 comments:

Anonymous said...

Svenska labbet bakom proviva-lösningen kan nog vara världen största idioter marknadsmässigt men säkert desto bättre på att brygga superdrycker. Jag satsar ändå på dem.

(Probi AB skulle antagligen ha tjänat internationella miljarder på sin superbrygd om de inte hustlats av Det Stora Franska Mejeriet – lång historia)

Proviva är ändå bara för magen (dagen efter), sedan får du komplettera alger, rötter och oljor för allt det andra. Serverar inte Miso gingsengvodka förrestenhtt?

Anonymous said...

bäst om du vill ha vitaminer är Mivitotal...

Hydrabase said...

Tack för tipsen!! Jag är en gammal Mivitotal och spirulina-lover. Tröttnade dock på spirulinans kritsmak.Tyckte det kändes lite nytt med shotsen. Allt på hälsokosten är så muggigt. Varför finns det inte någon hälsokostbutik med lite med laboratoriekänsla i malmö? Lite mer hi-tech.